torsdag 22 januari 2009

Vad vill komma härnäst?

-Asså jag har diarréat HELA natten (gubbe 75+)

- Jag har inte kunnat svälja på 3 dar, är det inte fluss så vet jag inte vad jag tar mig till (kvinna 23 år)

Dessa 2 meningar avfyrades sisådär 3 sek efter att jag steppat in med dubbelvagnen på vårdcentralen. Jippijaja. Får vi ytterligare en åkomma kommer Trollbäckens vc att få ytterligare 2 medarbetare. Eller 2 medkrypare. Handsprit handsprit handsprit.

Resultatet av läkarbesöket lyder stenhård mjölk- och fruktfri kost två veckor framåt, därefter återbesök och sedan test med favorit fullkornsvälling mm igen. Tarmarna är tydligen helt kajko efter senaste månadernas diarréer, så vi får hoppas att såret läker ihop och att det löser sig med annan kost.

Natten var allt annat än god. La mig 21 eftersom jag skulle "sova ikapp" de senaste nätternas lattjolajban. Måns och Patrik kampade ihop, medan jag skulle ta mig an Samuel som sovit bäst. Jo tjena.
Somnade 21.30. 2 timmar senare drar ugglan igång och är orolig. Får mat 01.15 för jag är så trött. Somnar inte. Bajsar värsta lasset. Byta. Pigg igen. Tvingar honom att somna om. Går 5 min och samma visa om igen. Vid 2.15 ger han sig och sover. Yes. 2.35 gastar Måns som en stucken gris. Väcker Adam som promenerar över till mig. Måns håller hov till 3.50! GAAAAH. (Hej 7 nya rynkor) 5.00 tycker Samuel att han sovit nog. 11h hade han då knåpat ihop så jag kan inte klandra honom. Lägger mig i Adams säng så att S får leka på golvet och undrar hur det kunde bli så att Adam ligger i MIN säng och JAG ligger hopvikt i en 150cm stenhård säng?? Idag har jag faktiskt tyckt lite synd om mig. Jag är SÅ färdig med barnavlandet.

Hopp om en godare natt för alla.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha du är så rolig att beskriva en natt som skulle kunna sänka de flesta levande vuxna. Hoppas M o S blir bättre i sina stackars magar nu en gång för alla. Och att DU får sova mer än 2 timmar i sträck inatt. KRAM VÄNNEN!!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh herre, vilken natt.

Intressant det där med mjölk- och fruktfri diet. Ska också prova efter våra turer. Räknas blåbär (bär överhuvudtaget) till frukt?

Anonym sa...

Jag är SÅ färdig med barnaavlandet! Dagens sanning! ;-) Jag funderar på att nöja mig med mina två! ;-)

Hoppas att denna natt blir en bättre natt och att barnens magar återigen ska bli normala magar.

Håller tummarna för att det bara är sviter från diarréerna och inte någon slags födoämnes allergi!

Kram Vikkan

Evelina sa...

HaHa, underbart dikterat!
Återigen skriver du som säkerligen fler än jag tänker.
Krya på er nu!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Har inte hört från dig på några dagar. Jag undrar hur läkarundersökningen gick till där de konstaterade att tarmarna var kajko? Eller var det ett antagande?

Hoppas du haft några bättre nätter på sistone! Önska går ju!

Karin sa...

Linda: Det var läkarens antagande efter att jag beskrivit senaste tidens magåkommor/konsistens och allt annat äckligt! Det är tydligen jättevanligt med mjölköverkänslighet efter magsjuka etc. Man lär sig ngt nytt varje dag!

Nätterna HAR varit bättre efter denna som tur är :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Karin: Jag tänkte väl att de inte gjorde någon undersökning av magarna, men jag måste fråga!