fredag 9 januari 2009

Snögubbe

Fredag betyder 3 barn hemma och minutiös planering. Eller något liknande. Efter frukosten var det mer Slaget vid Lützen eller något liknande som gällde. Adam var helt galen! Antagligen för mycket överskottsenergi efter långledigt och ett lugnare tempo än på förskolan. Först bet han Måns som gallskrek (så klart), trösta där, känner att Samuel bajsat, in i tvättstugan för att byta. Måns kryper efter och ställer sig mot tvättmaskinen då Adam åker in med sin bil och kör på tvättmaskinsluckan så att Måns kläms igen. Samuel har då kravlat upp och äter jord på pelargonerna jag har bredvid skötbordet. Dålig placering på dem, jag vet. Torkar snabbt Sam och sätter ned honom på golvet samtidigt som Adam tömmer ut en tvättkorg. Blir galet vansinnig och rinner över. Sätter ut Adam i vardagsrummet, tröstar Måns som OCKSÅ har presterat nr 2. Byter på honom ståendes mot tvättmaskinen eftersom det är enklast. Så klart är body och allt nedkletat. "Pinka mamma, pinka" säger Adam. Alright. Här ska pinkas också. Får syn på pottan och ska prompt kissa i den. Jaja. Spela roll. Svitschar om toainsatsen så att inte Sam ska gnaga på den eftersom han lommat efter mig -min stora mammagris...
Adam klar och springer medvetet in i duschkabinsdörren som släpper i sitt fäste. GAH....vi måste ut. NU typ. Men givetvis händer 79 incidenter till i samma fart (eftersom ovanatående beskrivning handlar om ca 7min i mitt liv!).

Går ut en sväng med vagnen och Adam i pulka bakom. 40kg framför mig och 17kg bakom....i plusgradig snömodd! Vi vände raskt o gjorde snögubbe på tomten istället.

















A blev snäll ute och drog skeptisk Samuel!














Måns fick hänga i stolen för att bli nöjd



Sedan fick de känna på snön och var överlyckliga!







The Masterpiece!

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken pärs att ta sig genom en sån dag! Du är en superdupermamma!

Evelina sa...

HaHa!!
ÅÅÅ vad man känner igen sig!
Då har jag endast 2..
Men varför ska allt hända när man har händerna fulla ...helst i bajs el.dyl?
Tvättkorgstömmning medan man byter på den andre är vanligast här.