söndag 4 januari 2009

Mot friskare tider (peppar)

Sen 11 december har vi haft sjukt i huset. Jag som skrytit så mycket om hur friska vi varit sedan vi flyttade till huset och renare luft. Det höll iaf i 6 veckor....jag njöt! Därefter har vi inte haft lika roligt. Magsjuka, diarré i massor, monsterförkylningar, feber i omgångar och rundgång x 3, halsont, ont i kroppen etc. Slutsatsen är att föräldrar FÅR inte bli sjuka. Det blir så jäkla jobbigt. Som nu sista tiden när Patrik haft hög feber och totalt matt. Urk. Igår ville jag bara fly fältet och sova själv en natt och inte ta ytterligare en morgon med likadana rutiner som alltid....men men. Nu ser vi ljusare på morgondagen eftersom idag är en feberfridag. Och jag börjar jobba om mindre än en månad - GAH! Fast det blir bra efter 2,7 år i träda!

Förresten, idag klippte jag 70 naglar. Bra jobbat va? Gossarnas och mina fingrar. Kände mig som Edward Scissorhand för att få till det.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad är det med denna höst? Men nu är det vår och nya tider så nu ska sjukdomarna ta en paus! Håller med om att det fallerar när de vixna blir sjuka. Sjukt jobbigt!

Lindas trädgårdsblogg sa...

vixna=vuxna, men det förstod du nog redan...