fredag 30 januari 2009

Att köpa grisen i säcken

Vi har precis köpt en ny bil! Hurra! Vi behöver verkligen en till bil när vi båda börjar jobba till hösten, men även nu när jag börjar knega och snabbt ska ta mig till lämning av Adam/till bussen/till jobbet. Det här med billetande har verkligen gått trögt och sanningen att säga har intresset från både P och min sida varit....sisådär stort. Vi har inte vetat vad vi ska satsa på och det känns jobbigt att åka runt på helgerna för att leta en begagnad bil via blocket eller bilaffär. Så därför gick det till såhär:

P på telefon igår 15.20. "Eriks kompis säljer bilar. De ska rea ut helt nya 2008 års Renault Megane till halva priset, visst är vi intresserade?"

P idag 17.55. "Vi har köpt en bil idag! Det blev en över! Svart."

Kombi? Sedan? Utseende? Vad ingår? Jag har verkligen ingen aning! Försökt hitta bild på nätet på en..men osäker exakt vilken modell! Herregud så ointresserad jag är. Jag vill bara ha en bil hux flux, som inte är mintgrön och alltför gammal. Men det här blev ju himla bra! Får vi se alltså.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Haha, snacka om impulsköp! Hoppas ni blir nöjda! Det är ju nästan en sprillans så nåt rätt måste den ju ha :-)

Evelina sa...

Kul!
De är fina bilar!
Grattis till nya bilen!