torsdag 8 januari 2009

2008

Här kommer min Best of 2008 lista här på bloggen!

Årets tjocko
Två dagar före Måns & Samuels födelsedag såg jag ut såhär. Måtte jag aldrig bli såhär stor igen.


















Årets gos:
Två dagar gamla låg Måns o Samuel och snusade i den lilla plastkärran på BB. Vilken cool upplevelse när och att de äntligen kom ut!














Årets nanny:
Moster Maria har varit min hjälpande hand under många tillfällen. Denna kväll var som flera andra helt skrikgalen.




















Årets fråga:
Är de enäggs? Svar tveksamt. Först var de jättelika, några veckor senare mer olika, någon månad till och de såg ut som nedan där jag knappt kan ticka in vem som är vem. Men nu är de bra olika igen så de härstammar nog från två ägg-varför i herrans namn jag nu skulle släppa dubbel dos just i juni -07?!















Årets stolta storebror:
Adam & Måns



Årets sköna häng:
Jag hade spanat in Mia och att hon hade tjock mage då tvillingarna föddes. Att hon bodde våningen ovanför var helintressant och en dag stötte vi på varandra och jag la in en stöt. Hon nappade! Därefter har vi haft många sköna spontanträffar :)


















Årets polare;
Teoman och Adam. Inget är så okomplicerat som när de möts! Underbart!



















Årets mest fruktansvärda dag:
080630
Klart Adam ska se lite lyftkranar och vatten i Hammarby Sjöstad, tänkte jag. Jo tjena. Utvecklades till fullständig kaos med Adam som stod på kajkanten medan jag försökta trösta galna småbröder och frenetiskt försökte mata dem. Efter att ha jagat Adam, tvinga honom att stå på brädan bakom vagnen, skrikMåns i bärsele och Samuel gallskrikandes i vagnen under 60 min lyckades vi till slut ta oss till tvärbanestationen. Ny kris. Bad om hjälp. Hjälpen visade sig vara Patriks gamla kollega som fick ta hand om 3 skrikande barn och en grinande morsa. Bingo. När jag steg på tåget ropade jag "Ursäkta att mina ungar skriker, men det är kris" och hade både Måns & Samuel i famnen under den vingliga färden hem. Fy fan. Väl hemma. Knäpptyst och 3 nöjda barn.





















Årets lyft:
VILLAN! Badbilderna nedan säger allt





Årets tjat;
Däääää, tåååååge, tååååååge, tåååååååg





:


Årets ålar




Årets idiotkommentar
Håll käften Mats, det hade kunnat gå SÅDÄR (ung tjej med barnvagn pekar på min tvillingvagn när jag sitter på parkbänk med alla 3 barnen)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den bästa BEST OF 2008 jag läst!!!
Underbara bilder, underbar text! Kalas Karin!
Kram Johanna

Mamma Linda sa...

Hihi, vilket collage :-D

Kram Linda

Mamma Linda sa...

Tack för grattishälsningen :-)

Kram

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken sammanställning av året! Så fina de är pojkarna. Men huu vilken dag du hade där i somras. Hoppas du aldrig kommer i närheten!

Anonym sa...

Vilken härlig sammanställning av året 2008! Mycket hände....du vet väl att jag följer din blogg...kul att se barnen! Ha det bra Kramar Tezzan/Gubbojänta

Evelina sa...

Kalasfint och så roligt att läsa!
Måste göra en sådan här med!
Kram Evelina