onsdag 13 januari 2010

På väg till vårdcentral steg 1-3

Efter att jag spenderat 7 tillfällen på mindre än 8 veckor på vårdcentralen med barnen känner jag att det räcker för ett tag. Vill att parvlarna ska vara friska! Det känns som det hänger på gärdesgården kan jag säga.

Ev Vårdcentral 1
Måns ramlade och slog upp såret i söndags. Blödde på och såret öppnades lite, men jag bestämde att det inte var så mkt att det inte kan vara någon fara. Plåster må-ti på förskolan ändå. Plåsterfritt idag. Vad händer? Vurpa och blod igen. Men lugnt säger förskoletanterna trots två samtal. Vill absolut inte att han ska få utsättas för tortyren igen!

Ev Vårdcentral 2
"Adam verkar ha fått urinvägsinfektion" ringde den andra förskolan igår em. What? Sprang tydligen på toa stup i kvarten och inget kom. Blev en löprunda till apoteket för att köpa stickor att testa med, JOKK tranbärsjuice och satte av hemåt. Turligt nog inget utslag varken igår eller imorse. Men han kissade på sig i natt vilket inte händer så ofta så något kanske är på gång?

Ev Vårdcentral 3
Min store pojke (sambo, nyckelslarver, lekpappan) är superhängig igen. Som om inte julhelgen var nog? Samma symptom igen, så ev blir det Vc för honom med, men dit får han pallra sig själv. Finlandsresan uppskjuten en dag i alla fall.

Dåligt med friskflow just nu för familjen! Tur att det inte är allvarligare saker i alla fall. Hur överlever man när barnen är allvarligt sjuka? Näe, dags att sluta gnälla över vårt hälsotillstånd.

Inga kommentarer: