torsdag 14 januari 2010

Konversation i bilen igår morse

- Mamma, vi åka med mig till dagis först?
- Nej, det går inte. Vi tar först Måns och Samuel, för jag ska träffa din fröken och prata lite efter att jag lämnat dig, och då kan inte M & S vara med.
- Aldrig mig först... (sur).
- Jo, imorgon, jag lovar. Okej? Tänk vad skönt i höst när vi åker direkt till ETT dagis. Måns och Samuel ska ju börja på K då.
- Börja på mitt dagis?
- Ja, det blir väl roligt? Då blir det precis som för Teo som har sin lillebror där, I som har sin syster där osv.
- Mamma, alla bara en syskon. Jag har trrvå (2)!
- Ja, du fick 2! Tokigt va?
- Jag vill också bara ha en syskon. En syster.
- Men det är ju jättekul att ha TVÅ syskon, då är ni ju fler och leker?
- Näe, inget roligt. Jag vill ha bara en.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ååååå.. man kan inte annat än le åt Adams små funderingar! Sötis!

Linda sa...

lille söte Adam! inte lätt att bli storasyskon till två vilddjur alla gånger. en gång träffade vi en kvinna på ÖF som berättade för Ebba att hon fick tvillingbröder när hon var liten. hon var så less på dem och fantiserade om att sälja en på marknaden. jag blev lite matt av hennes berättelse, men Ebba log förstående. hon och Ebba hade något gemensamt som vi aldrig kan förstå.