söndag 24 januari 2010

Nyhet

Förra helgen åkte Adam och jag och köpte ett skrivbord till honom på Det stora varuhuset med självmontering. Idag har jag pysslat klart och fått till skrivbordsunderlägg, pennor på plats, tavla och pennskrin. Platsen har varit helig och Adam har till och med skrivit ett "A" och ritat innanför linjerna i målarboken idag! Något som de flesta 3,5 åringar kan, men inte A. Kanske har det att göra med att han ännu inte bestämt sig för vilken hand han skriver/ritar med, växlar var 10.e sekund ungefär? Eller bara ointresse. Nyhetens behag är ändå mysigt att följa!



Fin-fina julklappen från moster med alfabetet A-Ö med roliga alternativ än klassikern. G=grisfis och D=dammråtta gör det lite roligare att fråga, fnissa och titta!

3 kommentarer:

TvillingTur sa...

Vad roligt att han gillar sin nya plats. Vi har pratat om att göra samma sak för vår 4-åring. Han visar allt annat än intresse när det kommer till penna och papper. Kan alla bokstäver, ljudar och stavar sig fram på ett ganska imponerande sätt. Men skriva och rita tycker han är urtrist. Jag vill inte lära mig skriva. Det ska jag lära mig sen. Jag vill hellre leka - som det brukar låta.

Men kanske kan ett skrivbord väcka nåt litet intresse. Ser ju finfint ur för eran kille i varje fall.

-tobias.

Linda sa...

så fint!!!

Evelina sa...

Superfint, tror som du att kanske ett litet intresse har fötts, när han fått sitt egna lilla place.
Mysigt!