onsdag 1 april 2009

Våren är här!

Redan torsdag?! Tiden flyger. I alla fall: Tällberg var fantastiskt! Lugnt, egoistiskt, massa rödvin och god mat, ännu mer dryck i pianobaren, ostörd natt - lovely. Men stressigt att hinna med frukost med tanke på sommartiden. Här snackar vi lyxproblem..fast just det jag hoppades på inträffade, vardagsmornarna har blivit lite längre för oss. I morse vaknade alla tre 06.24 - Eureka!



Annars är det ju äntligen VÅR! Tunn jacka, solbrillor, sökande efter lä, fågelkvitter..heja härliga april! Har lite svårt att förlika mig med tanken att det inte är jag som ska få parkbänka och skjutsa på gungor även denna vår ;) Jag överlever nog.

Adam är inne i en lite gnällig period. Inte är det mycket som duger och mest nej när vi frågar om saker. "Hotet" att "nä, men då tar jag på mig din tröja" fungerar fortfarande för att han ska klä på sig till exempel. Vad gör man när barnen är 10? Han är ännu tokfrälst i sina grävskopor, dumper och lastbilar. Samlar dem på rad och bygger upp en mur med saker för Måns och Samuel. Muren forceras alltid och det slutar att A sitter på sitt rum med stängd dörr för att vara ifred.

Måns & Samuel har just nu ett jäkla humör! De bråkar alltmer om samma sak och idag rev de sönder en bok under högljuda illtjut. Båda tar i så de baxnar. Oftast är det Samuel som stör Måns, snor hans sak, Måns drar tillbaka och Samuel kastar sig på golvet rikt Ronaldo. Tröstlöst.

Det var längesedan några filmer kom. Här är för 2v sedan då Måns framförallt röjer på. Några helt vanliga minuter hos Carlsson-Andersen.



Behöver jag säga att en grind numer är monterad i trappen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittar, lyssnar och tänker på framtiden... tar några djupa andetag och tänker "en dag i taget Johanna, en dag i taget".
Hör av mig här i dagarna, nu börjar frågorna smått snurra i huvudet..
Stor Kram J

Linda sa...

härligt! känner igen det där med att de allt oftare kivas om samma grej.

Evelina sa...

Hihi!
En efter en... hela tiden!
The Twinway liksom.
Härlig helg ni verkar haft, skönt med ett break!
Kram