tisdag 7 april 2009

Vänner

I söndags fick äntligen Adam träffa sin käre kompis Teoman. Och vi fick träffa Ebru och Ambjörn och nykomlingen Taitur! "Vi kan ju liksom inte döpa honom till Oskar eller Carl så det fick bli Taitur" förklarade de som båda är svenskar med turk/färöisk påbrå :-). Taitur har hunnit bli 5 veckor och var riktigt gosig. Helt still i famnen och snusade mot halsen. Myspys. Längtan? Pyttsan. (Fast jag måste skärpa mig med vad jag skriver nu när min kompis Johanna bär på 2 liv i magen med en liten kille hemma också. Så det får stanna vid pyttsan.)
I alla fall: Inget är så enkelt som när barnen och vi vuxna ses. Får gärna vara stökigt, dammigt och med hämtmat. Noll prestatationskrav och bara äkta glädje. Lovely! Ebru är en vän från min första föräldragrupp som jag uppskattar mycket, men som liksom oss har ett ganska rikt socialt liv så vi ses för sällan. Trots att vi inte setts sedan nyårshelgen är det som igår och killarna finner varandra direkt. Toppen! Dessutom hakar de på till Kolmården i juni liksom 2 familjer från Patriks jobb. Samma helg kommer MÅNGA tvillingfamiljer från familjelivsgruppen att dyka upp för att vi har bokat date! Kommer bli helt galet roligt faktiskt. Jag får försöka kombinera det hela lite tjusigt. Det ska bli riktigt roligt i alla fall!

T-man och Adamski

1 kommentar:

Anonym sa...

TACK VÄNNEN!!!
Stor Kram Johanna