onsdag 11 mars 2009

Top Model

Igår hade jag, Maria och Jenny en klart udda tisdagkväll. De hade blivit tipsade om ett ställe på Stureplan "där man kunde gå ett tjejgäng och ta lite foton". Lät som en schysst egoboost och eftersom antalet kort på mig själv är begränsade till sisådär...3 stycken under de senaste 3 åren så hakade jag på. Såg framför mig en liten intim studio där en lugn och sansad proffsig fotograf tog hand om oss, korrigerade blusveck, hårtesar och sa till att vi skulle älska med kameran. Däremellan lite snittar och vin i en divan. Bara vi 3 så klart.

Verklighet: In kommer vi till en fullkomligt överfull salong med tjejer som har puls på 190 och köar för smink. Jisses! Vilken kommers! Tänk söndagsmarknad på torg någonstans runt Medelhavet. Själva? Mohaha. Då tjänar de ju inga pengar. Snabbt gick det. HM-sminket lades på av en duktig sminkös - sedan var det bara att fokusera på att inte trampa på den lilla bulldoggen som var studions maskot.
Fotosessionen var ganska lång och den unga fotografen tog massvis med bilder och det kändes som att jag hade exakt samma "sug i blick"/leende på samtliga bilder. "Det här blir ju bra!" Det tänkte nog inte fotografen då hon raderade 153 bilder inför den offentliga visningen för mig då jag hade 30 bilder att välja emellan...
Nåja, udda, kul och lite snygg blev jag allt!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsnygg!!!! /Mary

Lindas trädgårdsblogg sa...

Snygging! Vilken rolig grej, men trist med kommersen!

Anonym sa...

Supersnygg!!!

Anonym sa...

Snyggo!

Evelina sa...

Värsta pinglan ju!
Hur snygg som helst!
Kul att få snygga bilder på sig själv, det blir ju inte mycket av det.
Visste inte att du också ska till globen på Lördag!! Vad kul!
Jag ska dock inte på själva festivalen, bara partyt efter.
Ska du dit med?!
Hoppas, det vore skitkul att träffas!
Kram Evelina

Anonym sa...

HABBA HABBA!!! Vilken jädrans pingla, och allt tycks man kunna se lite sug i den Andersenska blicken ;) Supersnyggt Karin!!!
kramis Johanna