söndag 15 mars 2009

Rätt låt vann?

Rackarns vilket drag det var igår! Glidarkvällen började med att granne Leif skjutsade in oss mot Skrapan och bjöd på schlagerkitt i baksätet (champagne, glas, chips) och schlagerhits på radion. Väl framme vid Skrapan stod mutarna och slussade oss upp mot italiensk buffé och goda drinkar. Buss mot höjdpunkten och parkett bland kändisarna, bra spanvarning som skulle gjort min kompis Jessica P grön av avund...satt ovanför oppositionsgänget (Sahlin, Wetterstrand, Ohly), som satt bredvid Bindefeldt et al, som satt bredvid Luuk-Berg osv osv. Nice! Kvällen fortsatte med några fler drinkar innan hemfärd vid midnatt och till en nöjd barnvakt där allt gått galant.

Jag höll stenhårt på Alcazar som fick hela Globen att lyfta, men det hjälpte inte. Det vart outsidern (?) skrik-Lisa som tog hem det som hela Sverige redan vet.

Vår egen lilla jury 8.05 i morse var tydliga med vilken låt som skulle ha vunnit:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är väl lite galen jag, men tycker faktiskt att rätt låt vann!!! Inte min personliga favvolåt men tror den har bäst chans i Moskva! heja heja!
Låter som ni haft en lyx-lyxdelux afton och känner hur min ton i ansiktet går åt det gröna... hm...
Skönt att syster råddade hem allt så bra på hemmaplan!
Kramis Jonkis

Evelina sa...

Gullungar!
Vi fick också se deras framträdanden,senare.
Det låter som ni hade en finfin kväll!
Underbart att få komma ut tillsammans!

Mamma Linda sa...

Oj då, det verkar som ni hade en helskön kväll med mycket lyx och glamour , hmmm lite sotis? JAAAAA. Det enda fria en annan har är ju jobbet *haha* Nej, riktigt så illa är det inte.
Ha det gott vännen
Kram Linda