tisdag 17 mars 2009

Vikarie

Idag har jag varit en klassisk vikarie på en av våra skolor. Det var längesedan jag frontade barnen, att jobba med 7-9åringar har dessutom knappt hänt och blev en ny erfarenhet. Men jag tog chansen när det krisade pga sjukdom, vabb, utbildningar och knäoperationer. 5 ordinarie pedagoger borta i ett lag om 9 är ganska tufft. Är därför ganska trött efter att blivit testad, testad och åter testad. Vann lite förtroende på lunchrasten då jag dribblade runt gruppens fotbollsess som är 8 år. Elaka jag. Men vad gör man inte för att vinna lite mark? Eftermiddagen förflöt klart bättre! Det gäller verkligen att hitta en ingång och lära känna varje barn för att skapa förtroende och respekt för att kunna gå vidare. Nästa gång blir bättre!

Dags att sköta kvällsuppgifterna i huset efter lite jobbmail och blogginlägg. Tjing!

Ps, var roligt att se 3 barn som famlade efter sideboardets handtag idag! Vi resignerade igår och monterade bort dem för att undvika fler klämincidenter och energitjyvar (jag menar, hur många ggr per dag är det okej att plocka tillbaka DVD- och cdskivor?). Jättefult. Och jätteskönt.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Vad kul att komma ut på annat för en eller ett par dagar!
Jag är så impad av, heter det "Pedagoger" numera? Att vara förskolelärare och lärare är ett yrke som kräver så mycket, så mycket energi kan jag tänka mig.
Du är ju värsta fotbollsdrottningen ju, Go girl!

Anonym sa...

Karin..Uppdatera!!!/ Tezzan