torsdag 5 februari 2009

Jobb

"Om man skaffar 4 barn kan man lika gärna skaffa två till" hör jag just på en trailer för Familjen Annorlunda. Hur tänker man då? Att det bara är en mängd barn och inte individer som man sätter till livet? Jag förstår inte hur de hinner med dem, var och en. Förmodligen är det svårt också.

Jobb+Blogg=svårt i alla fall. Det var halvsvårt innan också, men nu sjunker prioriteten ännu mer. Till jobbet tar det 75 minuter. Enkel. På kontoret mellan 9-16 ungefär och jobbar ikapp på kvällen sen. Torsdagar och fredagar ca 30 min då jag är på en skola rätt sida om stan. Idag var det premiär där och riktigt roligt att få stå mitt i händelsernas centrum och prata med eleverna. Mest var det 6-8-åringarna som fångade min uppmärksamhet. Goa ungar!

-Hej, vad heter du?
Karin.
-Jaha, ska du börja här?
Nej, men jag kommer att...
-Imorse tappade jag en tand! Kolla!
Oj, gjorde det ont?
-Nej, jag bara drog så här...
Har du några barn?
-Ja, 3.
Vad heter dem?
-Adam, Må...
Ikväll kommer mormor!

Härligt, livet fortsätter i samma "icke-avsluta-en-mening" anda!

3 kommentarer:

Martin Therus sa...

welcome back to the real world...

Anonym sa...

Barn är för härliga! ;-)

Känns det bra att jobba igen?

Vi läsare finns kvar även om du inte uppdaterar lika ofta! Jag har dig på bloglovin för att inte missa något inlägg!


Kram Vikkan

Evelina sa...

HAHA!
Du e ju underbar!
Läser skrattar,läser!