måndag 2 februari 2009

I dag var det första dagen på jobbet!

Klar skum känsla att göra sig i ordning på morgonen och sedan lämna hemmets trygga borg för att ge sig i kast med en mängd andra vuxna människor. Hoppla! Mina armar som fastnat i 90 graders barnvagnsvinkel och redo för 57 kg barn+barnvagnsinnehåll.

I alla fall, i går kväll kom jag på att jag var tvungen att piffa till mig något för att se representabel ut. Ögonbryn plockades, naglar målades och jag faceskrubbade mig för ett piggare ansikte och avslutade med lite fusksol. Det var nog bara det att jag inte grundade så bra med ansiktscreme så att det under natten kändes som jag satt huvudet in i microugnen på 900w en längre tid. Som tur var trollade lite puder bort stoppljuskänslan och ju längre dagen led blev jag bara brunare och brunare, haha!

Så nu är det hejdå till busungar som fastnar i stolar, tuggar nyinköpta krukväxter eller leker spagettiplockepinn...





...till ett blivande kreativt skrivbord!



Och ni ska bara se min utsikt från kontoret! Bild kommer imorgon. 21:a våningen från DN-skrapan med utsikt över Riddarfjärden är annat än de hoppande rådjuren här i Gudö det. Sicken semester jag är på! (detta skriver jag bara för att P och jag retar varandra om vem som kommer få det lyxigast. Hans dag var bra, mat på bordet när jag kom hem så det bådar gott.)











3 kommentarer:

Evelina sa...

Du är ju väl förtjänad lite semester efter så lång tid hemma, Grattis! ;-)
"Spagettiplockepinn", Kul!!
Har de spelat "Ris-fia"?
Trodde jag skulle få se en brun utan solbild av dig också...
Kram och lycka till på jobbet!

Anonym sa...

Hur känns det Karin? Tillbaka på banan igen och hem och köra gärnet på kväll o nattid?

Istället för trikådräkt blev det något annat till dig, läs min blogg vännen!

Stor kram Johanna

JennyS sa...

Lycka till med jobbandet! Stor lyx att få cruisa med bilen och lyssna på härlig "vuxen"-musik ett par gånger om dagen. :-)
Kram, jennyS