onsdag 13 maj 2009

Cyprus - due point



Ja, banne mig! Har det blivit mitten av maj redan? På fredag morgon lyfter hela familjen till Cypern med mormor, jubilaren morfar och moster Mia. Passen är redo, badshortsen packade och nya sandaler till kidsen inhandlade. Känns stort! Med Adam var vi så flexibla och stack till både Turkiet och Italien innan han var 1 år, hängde med på 30-årsfester och tog spontanturer korsan och tvärsan. Man gör liksom inte det med 3 barn. I alla fall inte med sådana gasthalsar som Måns & Samuel varit. Det mest exotiska de har hängt med på var till Åhus under förra sommaren (bilden)!

Men nu! En vecka i solen. +27 grader och sol såg jag Tone visade på sin vackra väderkarta. Lovely. Det kommer bli toppen, men jag våndas lite över knasiga saker. Till exempel:
  • Hur ska flygresan gå med de i knäet? Måns och Samuel har under sina 15 månader långa livstid ALDRIG suttit still i ett knä. Jag skämtar faktiskt inte! 4 timmar blir en utmaning.
  • Hur mycket kommer vi störa alla hotellgrannar av deras nattskrik och morgongnäll? Packar nog ner 129 äggkartonger ikväll för att spika upp och ljudisolera på plats.
  • Kommer vi någonsin få upp Adam ur poolerna? Han kommer att befinna sig i extas! Sunrise raisen kommer få en ny frontfigur.
  • Kommer det över huvud taget vara en enda lugn stund?! Förmodligen inte! Fast vi är 5 vuxna i alla fall. Och det sjuka är ju att Patriks syster med familj bor på samma hotell och kommer ner 3 dagar senare från Luleå eftersom de hade bokat utan vetskap om vår resa!

Vi ses om dryga veckan igen! Tjingeling!

6 kommentarer:

Evelina sa...

ÅÅÅ vad härligt!! Jag hoppas att allt kommer att gå bra för er på flygresan och allt!
Ha en supergo semester, för jag hoppas att ni får lite ab det också!
Kram

TvillingTur sa...

Ghaaa... jag vill också.
Önskar er allt gott och en underbar semester.

-tobias.

Lindas värld sa...

Ååå.. så underbart att få komma i väg! Ha en riktigt bra semester!! Linda

1+2-barnsmamma Carola sa...

Åh, så underbart! Förstår din oro men ni är så många vuxna så det kommer gå jättebra. Hoppas ni föräldrar kan få lite egentid på tu man hand också.
Härlig resa, önskar jag er!

Ann-Sofie Andersson sa...

Hej Karin!
Låter härligt skönt att komma iväg & lapa sol!! Hoppas ni har det bra!!

Kramar Ann-Sofie

Pernilla sa...

Superskönt är så avis med all hjälp du får, hoppas du passat på att vila upp dig ordentligt och fått några barnfria minuter med Patrik. Jag tror allt gick perfekt, planerat in i minsta detalj av de andra i resesällskapet....har faktiskt fått lite rapporter från din syster! Själv har jag lite hjälp av svärmor som ska stanna i hela två veckor...så lite semester skulle inte vara så dumt nu när jag tänker efter! :-)