tisdag 9 februari 2010

Energidränage

Man känner att man lever. Förra veckans tre vabbdagar innebär extra allt veckan efter. Kommande två veckor är galna. Sen kommer ett sportlov som gör att tempot går ner och inga andra än cheferna att attackera ;-). Idag en skitdag med kommunikationskrångel i viktig fråga. Arg.

Adam har nedräkning till fredag då vi åker till mina föräldrar. Förmodligen mina föräldrar också om jag känner dem rätt. Fem v har gått sen sist och jag vet faktiskt inte om det hänt tidigare med så långt hopp! Adam är riktigt duktig på att räkna ner. Däremot svårt att hålla reda på begreppen "i går" och "imorgon". Allt från igår till 1 år tillbaka är "igår"! För tillfället har han fått dille på att prata semester. "Imorgon, då vi åka med flygplan långt borta. Bada i vattnet på Cypern vill jag. Och åka i blått flygplan. Morfar med, mormor med, Mia med. Alla!". Pappas 60-års dag förra våren satte djupa spår i minnet. Härligt! Dessvärre finns ingen flygresa inbokad under närmaste månaderna...än iaf.

3 kommentarer:

Linda sa...

så söta de är när de börjar försöka få ordning på tidsperspektivet. sötast var Ebba när hon (nästan fyra år) sa att hon fyller år i "förrmån" alltså som i förrgår fast tvärtom (om två dagar).

kramis

1+2-barnsmamma Carola sa...

Svårt det där med tidsbegrepp, våra "snart 4-åringar" (fyller i maj) har inte riktigt fått till det ännu.
När jag frågade våra barn vad de ville göra på semestern svarade 6,5-åringen att hon "ville åka till något land, Ödland går bra". hihi, vi har varit i Danmark och på Öland de sista två åren och vad som är Sverige och inte har hon inte riktigt kläm på ännu. Fast Thailand gick också bra...
Tvillingdottern hängde på storasyster i allt hon sa medans tvillingsonen spontant svarar: "Jag vill ha ett riktigt svärd och ett piratskepp". Det var hans enda önskningar inför vår sommar, han är helt insnöad på svärd, pistoler, cowboys, sjörövare, musketörer och pirater...
Kram

Evelina sa...

Men gulle så söta meningar det blir! Kepp it up, snart kommer sportlovet!
Kramar till dig!