tisdag 1 december 2009

Julemånad!

Hej hopp!

December har inletts och Oskar har namnsdag (Adam). När jag påminner honom att han heter Adam Oscar så säger han lite skeptiskt "Neeeeeej" - så det är liksom ingen stor dag idag än. Sitt andra namns namnsdag. Annat är det med firandet av mig som heter Anna. Mamma skickar alltid kort och någon present kommer också i närheten av dagen :-)

Adam utvecklas mycket just nu och snacket har verkligen lossnat till vår stora glädje. Han är fullkomligt galen i spel och så fort Måns och Samuel har lagts och vi stänger deras dörr, står Adam beredd med något spel och kallar på oss glatt "NU vi får spela snigelspelet!". Själv vill man bara drösa ner i en soffa, men det är så himla kul att se och höra honom. När spelet går hans väg gör han tummen upp (vem har lärt honom det??!), hejar på sig själv, sträcker händerna i luften och har en hel repertoar för segergester. Generna har väl bidragit med lite tävlingsinstinkt.

Häromkvällen sa jag "Vad roligt det är att spela spel med dig, Adam. Du har blivit så duktig och kan alla regler!". "Ja, jag kan prata nu. Inte måns och samuel. Kul att spela spel!". Egentiden är så otroligt mycket värd för oss båda och vi får vårda den ömt. Och han är medveten om att han kan prata och göra sig förstådd.

1 kommentar:

Johanna sa...

Å jag ryser! Vad duktig storebror har blivit och underbart att ni njuter av egentid tillsammans, man får vara glad för det lilla! Duktiga Adam! kramis