onsdag 2 december 2009

Arg

Igår kväll var jag arg som ett bi. Efter en lyckad jobbdag ringer ordf i föräldrakooperativet och konstaterar att Måns och Samuel inte får plats på Adams förskola förrän i augusti 2010. De "har ju försökt" under typ 6 månader, men nu hade styrelsen sagt ifrån pga stor barngrupp och personalens ovilja att ta emot fler barn. Jag vet att 20 barn är mycket i deras lilla hus, men då hade inte diskussionerna behövt inletts över huvud taget. När ordf sa "ja, det är ju ett problem att de är två..." då briserade jag. Är så jäkla jäkla less på att höra att tvillingar flera gånger är ett "problem". Och i nästa andetag frågar han om vi känner att det är okej att skola in ett annat syskon i maj, trots att vi står först i kö - för hon är bara "en". Absolut inte.
Synd att det inte finns några goda förskolealternativ att sätta våra samtliga 3 barn på i området...

När jag lagt på luren steppade jag in på Kakeldax och ska hämta vårt kakel som hantverkarna behövt IDAG eftersom de började riva igår. Hade det kommit? Icke. Två dagar försenat. Eftersom det varit strulit från beställning av provskiva där för 2 veckor sedan fick han sig en utskällning med. Nog! Men idag skiner solen :-)

4 kommentarer:

Linda sa...

att få till sig att det är ett problem med två är ju så tungt. förstår din ilska.

Evelina sa...

GALET!
Flytta hit, här är de bättre inställda till twins!

Mamma Linda sa...

tur med lite sol mitt i allt strul. Vilken jä..la kommentar från ordföranden. Förstår att du blev upprörd.
ha det gott
Linda

Pernilla sa...

Grrrr jag blir lika arg som du....