måndag 29 december 2008

Skvätt

När min morbrors fru fick höra att jag hade 2 killar i magen för drygt ett år sedan kläckte hon en liten oväntad kommentar. Tre killar??! Då blir det fullt upp, bara det där med toaletten. What? tänkte jag. Du ska se vilket skvättande det kommer att bli, och så kompisar som också ska kissa bredvid och utanför. Ett jäkla toatvättande med killar i familjen! Hon borde veta som har 2 söner själv med ett brett umgänge. Attans. Men det där dröjer väl tänker jag.

Pyttsan. Häromdagen lyckades Adam med konststycket att kissa sig själv i ansiktet! Han satte sig på "ankan" (en extra barntoaring), lyckades klämma fast lilla skruven på ngt konstigt sätt så att det stod som en fontän rätt upp i ansiktet och på golvet (där Måns o Samuel satt). Ja, då inleddes det där med att städa redan nu... Det får dröja innan de yngre juvelerna blir blöjfria.

När vi är inne på det icke rumsrena så kan jag lika gärna fortsätta. Det är värst vad en 2-åring kan dra i sin lilla skruv! Helt häpen för detta (som jag också trodde skulle komma många år senare..) så är det bara att gilla läget. Killar drar och pillar på sin snopp i tid och otid! Dessutom måste det diskuteras. "Adams snopp, pappa snopp, månne snopp, bebbe (samuel) snopp.....adam STOR snopp....mamma.....snoppen borta!". Tja. Något mer ingående får vänta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA!!!!
KRAMIS Johanna

Lindas trädgårdsblogg sa...

Fnissar åt Adams fascination :-) Men du, snälla, uppfostra dina söner till sittkissare! Världen behöver inga fler ståkissare!