onsdag 18 november 2009

Min tur...

..att vara sjuk. I dag har jag spenderat dagen i två olika soffor. 8.30-12.30 i våra grannars, Cissi och Mattias, soffa - därefter i vår egen. Anledningen är att jag mått dåligt hela veckan och har feberfrossa blandat med svettattacker. Kombinerat med ögoninflammation, örvärk och halsont så blir det lite för mycket. Dum som jag var jobbade jag både måndag och tisdag då jag egentligen skulle ha kurerat mig. Nu blir jag nog hemma resten av veckan..är hyggligt pigg ändå och bloggar lite då ipren har satt in.
Jo, varför jag har varit hos grannarna är att vi delar på samma städerska från Strykfritt.se. När hon var klar hos oss, pinnade jag tillbaka hem. Perfekt lösning. Vid hemkomst agerar jag, trots sjukdom, exakt lika som reklamfilmen för ngt hemtjänstbolag "aaaaaaaaah, allt på sin plats!". Ljuvligt att få se en diskbänk som ser ut så här...
Annars så ska äntligen ful-kaklet bort innan jul i vårt kök. Högblanka terracottarutor blandat med det blåa har stört mig sedan vi flyttade in för dryga året sedan. I december har vi lejt firma som tar tag i det, samt målar om vår övervåning (idag: gul 90-tals tapet). Så synd att familjen som byggde huset för 7 år sedan inte hade bättre smak! Någon som har förslag på snyggt kakel?

Är lite inredningssugen annars. Beställde tyg på nätet och så här blev mina nya Marimekkogardiner som Jejje hjälpte mig med i helgen. Liljat heter tyget.

1 kommentar:

Johanna sa...

Åååå vännen!!! Hoppas att du snart är riktigt pigg o frisk igen! Tur att du tog dig en ipren så jag fick mig lite underbar läsning från bästa Karin! :)
stor stor kram