söndag 9 augusti 2009

Strandscener

Vilken helg! Förra helgen gick i regnkappans tecken, men nu - min kopp. Började jobba i onsdags och hade ingen lugn start. I fredags höll jag min första utbildning pre-kids, dvs 3,5 år sedan. 33 nya pedagoger startar till veckan och de fick våndas med mig från tidig till sen fredag. Gick klart över förväntan och det kändes bättre än jag från början trott. Å andra sidan är det ett tacksamt tillfälle, inför en jobbstart. De vill veta allt och är jättepositiva! Nästa tillfälle i september lär det bli hetare diskussioner... Repris imorgon för 35 nya i alla fall.

Efter den starten kändes det sjukt bra med solig helg. Heldag på fullpackad strand igår. Helt jädra galet. Hela förmiddagen kände vi oss som att vi var med i Familjen Annorlunda och bjöd på livescener därifrån. Höjdaren var väl när jag försökte avstyra Adam som prompt skulle bajsa "i skogen" (vid en vek ensam björk 1,5 meter från soldyrkande pensionär), Patrik hade Måns på höften och Samuel satt i vagnen och åt kaka. Helt plötsligt kommer Samuel spatserande över 5 handukar och kommer upp vid min sida "HEEEIIIII"! Tittar lite halvt desperat efter P som ramlat på gammal fotbollskollega och missat 2 sek uppmärksamhet. De bakom oss stirrade storögt på mig, jag bad om ursäkt för ett par sandiga 18 månaders fötter som korsat deras filtar. "nää, ingen fara - vi ville bara kolla så att han kom rätt". Shit. Snacka om att vara utstuderade resten av dagen. (Ni skulle ha sett på badet idag, en tvillingfamilj, herregud noll koll hade de...) Var bara att lyfta tillbaka Samuel till Patriks ena lediga höft och springa till BajaMaja med storebror. Ngt motsträvigt satte han sig på den nästa toppfyllda tunnan. "Konstig toalett. Inge spola? Äcklig." I agree. Bäst att överge land och hoppa i den långgrunda plurret. Så bra. Vet ni hur fort 1,5 åringar kan springa åt varsitt håll? Schysst livescen där med.

Imorgon ska pluttarna få spruta. Huva. Bvc-Kajsa hotade med 5-12 dagars feber! Låter väldigt extremt.

Nu ska jag stryka 2 km tvätt. Hej!

5 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Modigt av er att dra till stranden! Det är ju noll avkoppling för föräldrarna :-) Det där med 5-12 dagars feber... ja, menade hon inte att det kan komma feber efter 5-12 dagar?

Linda sa...

jag tror också att hon menade att feber kommer efter 5-12 dagar. ellen och ester blev rätt kass av den där sprutan. Ebba däremot...märktes ingenting. kul inlägg, känner igen mig så. ni är coola som iallafall ger er ut i djungeln av farligheter där ute.

Mamma Linda sa...

Tack så mycket :-)
Vilken "härlig" dag på stranden, det är synd att man inte får koppla av själv *hihi*
Just det där med att åka iväg och bada är ju ett himla gissel, man kan ju inte åka iväg själv med barna och det är ju synd.
Jag och min mamma var iväg till Leksand med båda tjejerna här i somras och tog en tur med båten ut på Siljan, åt lite gott. Emma var inne i sin värsta trotsperiod så hon lyssnade inte för fem öre, och Agnes blev dyngtrött efter maten. Omöjligt att få henne sova i vagnen på båten, skrek och var allmänt missnöjd. Emma for runt som en vettvilling och vägra lyssna på varken mig eller mormor. Sen kom det fram en dam och sa att hon talat om för Emma att hon nog inte skulle klättra på relingen! What! Tusen Tack, är väl det enda man kan säga. (gud så pinsamt, jag fick kanske inte godkänt i föräldraskap?)
För varje barn man får så skulle man bli utrustad med ett par extra armar och ögon.
Ha det bra med er.
Många kramar Linda

Evelina sa...

Hihi ler igenkännande, men just då när man står där är det ju sådär spännande!
Jag är impad av att du stryker tvätten!! å 2 km är ju skitlångt.
Härligt inlägg!

Anonym sa...

Myser över att få läsa ditt bildtalande inlägg.. Tänker mig in i framtiden.. slutar med det och försöker ta tillvara på nuet! Som inkluderar ett minst sagt påbörjat JÄVLA TVÅÅRSTROTS!

KRAM I MILJONER SUPER-KARIN! Jonkis