tisdag 11 november 2008

Mamma i luften

Om det var någon som befann sig i Trollbäckens centrum vid 14.30 tiden igår så kan jag meddela att det inte var en röd luftballong ni såg. Det var jag, iklädd en engångs regncape köpt på Jysk för 12.95 kronor. Så praktiskt att ha i barnvagnen vid plötsligt regn tänkte jag och "tältade" på mig capen. Bredvid stod 3 skrattande 5-åringar med mamma och undrade varför jag hade satt på mig en soppåse? Det undrade jag också eftersom hela schabraket blåste upp i ansiktet och jag faktiskt blev blötare än innan. Därefter sög vinden tag i mig och för en sekund trodde jag att det var dags för en flygtur i det grå med barnvagnen. Engångscape var namnet.

2 kommentarer:

Martin Therus sa...

bra att du väljer ett ställe där man kan andvända alla funktioner utan problem

Maria sa...

Upplevde samma fenomen på inkaleden...då i ett rosa jättetält.