söndag 23 september 2012

Pratkvarnen

-Pappa fyller år på sommaren och vi på vintern!
Vet du när jag fyller år då?
-Neej...Hösten? Våren?
Men Måns, jag fyller ju år på DIN födelsedag!
-Gör du?
Ja, jag skulle fylla år och öppna paket-så kom NI då och skrek ;-)
-Ja, vi bara skrek och skrek!!
Konstigt va att vi fyller år alla 3 på samma dag va?
-Är blåbärssoppa bra för magen?
Ja, det gör så att det inte blir så löst utan magen mår bra av blåbär.
-Hur då?
Ja, blåbären åker ner i tarmarna och...
-Vad är tarmarna?
De sitter här (visar) och är som slangar som är jättelånga där maten ska åka igenom.
-Hur kommer det till bajset?
Ja kroppen suger upp allt som är bra och resten åker vidare.
-Om jag äter en pärla, åker den hela vägen då?
Ja det gör den! För kroppen vill ju inte ha den heller.
-Kan doktorn se det här?
Ja, med en kamera kan doktorn se i tarmarna. När ni låg i min mage så såg ju jag dig och Samuel och en gång så kliade du dig på kinden.
-Varför skulle ni titta på oss?
För att se om allt var bra med er.
- Såg du mig när jag bara var ett litet frö och sen hur jag växte och växte och växte?

Härligt samtal vid köksbordet bara vi två :-) Måns har pratat non-stop i dag och ställt så många varför-frågor att jag har svårt att svara på allt! Men härligt eftersom Adam är så mkt tystare och Samuel kommer igång mer och mer..

Jag bad honom posera efter blåbärssoppan och resultatet blev såhär snyggt!

2 kommentarer:

Evelina sa...

Åå en sådan härlig konversation! Som bara byggs vidare!

Karin sa...

Ja visst är det så!! Pratar dina i mun på varandra eller är en mer pratig/frågvis än den andra?